Milí rodiče a milé děti,
tento měsíc jsme si pro Vás připravily téma Čím cestujeme, a proto si společně prohlížejte knihy, mapy, encyklopedie a rozdělujte dopravní prostředky podle míst, pohybu a účelu. Také si povídejte o tom, co musíte vědět, než-li vyjedete na kolo či koloběžku. Pozorujte při vycházkách život kolem vás, dopravní značky, připomeňte pravidla chování na chodníku, silnici či při přecházení . Dětem můžete pustit video na Youtube - dopravní prostředky a jejich zvuky.
Budeme rády, když nám nakreslíte dopravní prostředek, který se vám, děti, líbí. Můžete vyrobit i dopravní značky na špejli / snažit se samostatně stříhat a s rodiči procvičovat geometrické tvary /
Píseň : Jede, jede mašinka / viz příloha /
Báseň : Semafor
Co máš dělat na červenou,
když se kolem auta ženou?
Na chodníku klidně stát,
v jízdní dráhu nevbíhat.
Co znamená tahle změna,
když je žlutá rozsvícená?
Připrav se a pozor děj,
čekej, nikam nespěchej.
A když svítí zelená,
co to , děti , znamená?
Malí jako velicí,
všichni přejdou silnici.
Zkuste si , děti, pracovní listy, omalovánky a grafomotorický list.
Těšíme se na brzké shledání a Vaše výtvory !
Milí rodiče a milé děti, protože nám přeje pěkné počasí, ale nemůžeme se učit společně, předkládáme maminkám pár příkladů, jak mohou své děti rozvíjet a nenásilně se s nimi učit.
V tomto ročním období se vždy seznamujeme s lidovými tradicemi, děti si osvojují poznatky z oblasti živé a neživé přírody, vytvářejí si správný postoj k přírodě, seznamují se se zvířátky a květinami.
Téma pro měsíc duben : Zvířátka a jejich domov
Na společných vycházkách si vyprávějte o pozorovaných domácích zvířatech ( starší děti by již mohly pojmenovat i jejich mláďata), spočítejte jejich počet (například u mlékárny apod.),všímejte si zda mají srst, peří, kolik mají nohou, zda se rodí z vajíček, vysvětlete dětem, proč některým říkáme savci. Zopakujte s dětmi zvuky, které zvířátka vydávají (hl. ml. děti), vysvětlete dětem, kde se berou vajíčka, maso, mléko, kůže, peří. Nakreslete dětem vajíčko a nechte ho vystřihovat ho podle čáry. Starší děti mohou již samostatně nakreslit některá zvířátka, ml.se mohou pokusit alespoň o kuřátka ( důležité je, aby vaše děti správně držely tužku a uvolňovaly ruku).Zazpívejte si s dětmi písničky o zvířátkách, které znáte. Uvidíte, že si vzpomenete i na nějaké básničky. Se staršími dětmi poznávejte první hlásky ve slovech. Nechte děti vybarvit různé omalovánky, potom je můžete rozstříhat a znovu děti nechat je složit.
Dále s dětmi pozorujte jarní kytičky, které nyní všude kvetou a snažte se je pojmenovat. Pokud si nejste jisti, použijte encyklopedie. Procvičte znalost barev na kytičkách. Dobrými pomocníky pro rozvíjení dětí vám budou některé brožury, které se dají koupit v papírnictví, nebo knihkupectví.
Písně : Já mám koně Básně : Naše černá slepička,
Skákal pes snáší bílá vajíčka.
Pásla ovečky Ten kdo tomu nevěří,
Kočka leze dírou ať k nám přijde k večeři
Maličká sú
Hry na procvičení hlásek na začátku slov.
Hra : Přijela k nám lodička, přivezla nám K (děti doplňují zvířátka začínající na toto písmeno - kráva, koza, kachna, králík, krůta, kuře.....)
Hra : Šla babička do městečka, koupila tam S ( sýr, salám, salát, sušenku...).